Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Årets Ord 2024

Hvad er status, og hvorfor har vi brug for Gud indgriben i det nye år?

Vi træder nu ind i 2024 med forventning om et nyt ord, nye opgaver og Guds løfter, der opvækkes. Og det er der god grund til. I en verden præget af udfordringer som krig, politisk kaos, svingende økonomi og meget andet, er det afgørende at fastholde troen.

Klimakrisen vil være et endnu større fokusområde i fremtiden på den politiske dagsorden, og der tales om at sikre fremtidens generationer – alt imens problemet med unges psykiske mistrivsel i virkeligheden bare vokser og måske i virkeligheden er et langt større problem. Det er jo virkeligheden, at netop den næste generation allerede er her, og rigtig mange har det ikke godt, og presset fra omverdenen, en øget brug af sociale medier, en verden med fokus på det ydre frem for det indre, fodre denne udvikling i en negativ retning. Med andre ord – vi har brug for Guds indgriben, hans ord og trofasthed som et fast holdepunkt.

Og midt i mørket, skal vi det næste år forvente at Guds Rige bliver synligt på en ny måde.
Lyset skinner nemlig klare i mørket.

Årets Ord for 2024: Sult og Glæde i Guds Rige

Årets ord for 2024 kommer direkte fra Jesu egne ord i Lukas 6:21: “Salige er I, som sulter nu, for I skal mættes. Salige er I, som græder nu, for I skal le.” Dette er et løfte om velsignelse i åndelig sult og glæde trods nuværende tårer.

Jesus udtaler, at vi skal være velsignede i vores åndelige sult og længsel efter retfærdighed. Han anerkender behovet for at sørge over det uretfærdige og opmuntrer os til at fastholde ydmygheden og sulten efter Guds Rige.

2024 bliver et år, hvor vi skal opleve begyndelsen på høsten af det, der blev sået i 2023. Guds Rige vil manifestere sig mere kraftfuldt og underfuldt. Mirakler, helbredelser og åndelige gaver vil blive udløst i større grad.

Opfordring til handling

Vi opfordres til at ændre vores mindset, omvende os fra det gamle og være åbne for vækst i Guds Rige. Årets ord er ikke kun for os selv, men også en besked til vores by, kommune og område. Vi skal være kanaler for Guds velsignelse og kraft til andre.

Afsluttende ord: Må 2024 blive året, hvor vi bevarer vores sult og glæde trods omstændighederne. Må vi først og fremmest søge Guds Rige og hans retfærdighed og forvente, at alt det andet vil blive givet os i overflod. Gud vender vores sorg til glæde, og vi går fra gråd til jubel.

Lad os sammen forvente og med glæde modtage Årets Ord for 2024: “Velsignede er I, som sulter nu, for I skal mættes. Velsignede er I, som græder nu, for I skal le.”

Velsignede er I, som sulter nu, for I skal mættes. Velsignede er I, som græder nu, for I skal le. – Lukas 6 : 21

Leave a comment

Kirke for alle nationer og generationer

Adresse

Frederikshavn Kirkecenter
Barfredsvej 26, 9900 Fr.Havn Nordjylland, Danmark

Kontakt os

info@fkcenter.dk

+45 25 35 68 78

FKC Medie © 2024. All Rights Reserved.